بیماری پوستی پروانه ای چیست Secrets

Wiki Article

اثر پروانه‌ای را به‌ راحتی می‌توان در این مثال‌ها مشاهده کرد. اتفاقاتی که در روزگار فعلی ما رخ داده است و اکثر آن‌ها به‌ دلیل اشتباهات و تصمیم‌های کوچک بوده است. شاید اگر با دقت بیشتری تصمیم می‌گرفتیم و عمل می‌کردیم، می‌توانستیم از بروز بسیاری از این حوادث جلوگیری کنیم و جان‌های فراوانی را از مرگ نجات دهیم.

نمی توان از بیماری پروانه ای جلوگیری کرد اما می توانید برای جلوگیری از تاول و عفونت، اقدام های لازم و محتاطانه ای که در بخش سلامت نمناک کامل شرح داده ایم را انجام دهید. 

اتفاقی که جان عده‌ی زیادی از مردم حاضر در آن را گرفت. یک تصمیم اشتباه، توانست خانواده‌های زیادی را عزادار کند و تبعاتی برجای بگذارد که حتی تا سالیان سال فراموش نشود.

 این وضعیت اغلب با وجود درمان پیشرفت می کند و گاهی موجب مشکلات جدی و مرگ خواهد شد. 

با برخی از فرم های شدید این مشکل، باند پیچی روزانه به جلوگیری از پوسیدگی و همجوشی انگشتان دست و پا کمک می کند. باند پیچی های خاص و مواد خاصی برای این درمان مفید هستند. 

افرادی که مادرزادی به این بیماری مبتلا هستند از بدو تولد و در دوران نوزادی دچار این مشکل می‌شوند. آنان همچنین دچار حساسیت غذایی نیز می‌شوند.

در صورتی که تغییرات نوع زندگی و مراقبت در خانه، نشانه‌های بیماری پروانه‌ای را کنترل ننماید، درمان‌های موجود ممکن است شامل جراحی توانبخشی و دارو باشند این عارضه معمولاً با وجود رسیدگی‌های درمانی، پیشرفت داشته و نیز موجب عوارض جدی و حتی مرگ گردد.

مدیریت فردی + معرفی راه‌حل‌های اساسی و استراتژیک برای مدیریت

پزشک ممکن است به بیماری پروانه ای از ظاهر پوست بیمار درباره بیماری پوستی پروانه ای مشکوک شود.او احتمالاً برای تایید تشخیص، آزمایش هایی را تجویز می کند. این موارد می توانند شامل موارد زیر باشند: 

با توجه به حساسیت حوزه سلامت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالبی معتبر و تأییدشده در اختیار شما قرار دهیم. از‌این‌رو برای انتشار

پانسمان‌های مناسب شامل هیدروژل‌های ورقه ای، پانسمان‌های سیلیکونی دو کششی و پانسمان‌های سیلیکونی نرم حاشیه‌دار هستند.

مرگ: نوزادانی که دارای فرم شدید بیماری پروانه‌ای هستند، در معرض خطر ابتلا به عفونت‌ها و از دست دادن مایعات بدن به دلیل گسترش تاول‌ها هستند و سایر نوزادانی که زنده می‌مانند، به دلیل ایجاد تاول در خوردن و تنفس دچار اختلال می‌شوند و بسیاری از این نوزادان در دوران کودکی میمیرند.

وجود تاول ها در دهان می تواند خوردن را دشوار کرده و منجر به سو تغذیه و کم خونی (مانند سطح پایین آهن در خون) شود.

کار با یک متخصص توانبخشی (فیزیوتراپ، کاردرمان) می‌تواند به کاهش محدودیت‌های حرکتی ناشی از زخم و عوارض بیماری کمک کند.

Report this wiki page